همه چیز در مورد راه اندازی اتاق فرار از طراحی و ساخت تا درآمد مجله دکونیوز | allescape
یک معمای ذهنی، از مهارتهای فکری و منطقی بازیکن استفاده میکند. بهمنظور حل معماهای ذهنی، بازیکنان باید سرنخها را رمزگشایی کرده، آنها را باهم ارتباط دهند و درنهایت از آن نتیجهگیری کنند تا به جواب برسند. درواقع سناریو آن چیزی است که بازیکنان با آن به اتاق جذب میشوند. اگر موضوع و سناریوی اتاق خاص و قوی باشد، بهراحتی توسط بازیکنان شناسایی میشود و همواره بازاریابی آن سادهتر است. برخورداری از شریک مناسب، میزان ایدهها، آگاهی، هوش و تجارب را چند برابر میکند، همانطور در زندگی شخصی نیز ما همیشه به دنبال یک همسر برای رشد و تکامل هستیم.
حتماً در این مرحله، با افرادی که تجربه طراحی و ساخت اتاق فرار را انتخاب مکان مجموعه اتاق فرار دارند، مشورت کنید. اگرچه هزینهها به سناریو، تم و نوع مواد بکار رفته شده بستگی دارد، اما پیش از هر چیز باید محاسبات بهصورت تقریبی انجام شود. البته که اگر این کار درست و اصولی انجام شود، سودآوری تضمینشده است؛ اما هر کس باید آن را با توجه به شرایط خود بسنجد. با مراجعه به سایتهای تخصصی اتاق فرار و سایتهای تخفیف هم میتوان به تعداد مشتریان اتاق فرار و جذابیت آنها پی برد.
یکی از مثال های معماهای منطقی، اتاقی است که روی زمینش تعداد فرش کوچک قرار دارد. همه فرش ها یک شکل هستند اما یکی از آن ها با بقیه فرق دارد یا همه فرش ها با یک زاویه ای قرار داده شده اند اما یکی متفاوت است البته باز هم شاید اینکار برای فریب دادن شرکت کنندگان باشد اما همیشه باید به این موضوع توجه کنید. نوع دیگری از معماهای منطقی برای باز کردن قفل ها یا پیدا کردن الگو ها بکار گرفته می شود. در این نوع، در برخی از نقاط اتاق یا اتاق ها اشکالی را میبینید که تا حدودی شبی به هم هستند اما هر کدام در جهتی قرار دارند و شاید این جهت ها برای باز کردن قفل های جهتی به کار گرفته شوند. تا اینجا گفتیم که اولین بار ایده اسکیپ روم در ذهن جان ویلسون در سال 1988 به وجود آمد اما در سال 2007 تاکاو کاتو به آوردن اتاق فرار از دنیای بازی ها به دنیای واقعی، خود را به عنوان بنیانگذار این سرگرمی معرفی کرد اما در سال 2011، یکی ادعای دیگری داشت. اتاق فراری که آتیلا گویرکوییچس ساخته بود هم معمایی بود و در آن باید با حل کردن معماها، کلید ها را پیدا کنید.
مزایای اتاق فرار نسبت به سایر تفریحات گروهی
ممکن است اولین رکن مشخص شده بازی فاکتورهای دیگری مانند گیم پلی، دکوراسیون یا هر جزء دیگری از بخش های سازنده اتاق فرار باشد، اما پرتکرارترین حالت در میان طراحان اتاق فرار استفاده از بستر داستانی اتاق فرار(سناریو) برای پرداخت ایده است. توی قسمتهای بعدی مقاله، ادامه مراحل و نکات مربوط به راه اندازی و ساخت اتاق فرار رو برای شما توضیح میدیم. خوشحال میشیم که نظرات و پیشنهاداتتون رو در مورد این مقاله و جزئیات دیگری که باید واسه طراحی یه اسکیپ روم خفن در نظر داشت، برامون کامنت کنید. لازم به یادآوری است که این بازی دارای زمان محدودی است و بازیکنان باید تلاش کنند تا در یک زمان مشخص معماها را حل نمایند. توی بازی اتاق فرار، نباید پازلی طراحی کنید که عناصر مهمش یهو ناپدید شن.
- اگر جواب همه سؤالات بالا، بله هست شما احتمالاً یک معمای خوب طراحی کردهاید.
- فراموش نکنید که حتماً به فکر طراحی سرویس بهداشتی و فضای اختصاصی برای اتاق کنترل هم باشید.
- اما اغلب افراد به دلیل این که اتاق فرار را یک تفریح دوستانه و خانوادگی می دانند، ترجیح می دهند که نه فقط با دوستان یا اقوام هم جنس خود، بلکه در گروه های متشکل از مردان و زنان در این تفریح جذاب شرکت کنند.
- نکته دیگر استفاده از وسایلی است که در صورت خرابی، امکان جایگزین شدن آن وجود داشته باشد.
- نقطۀ قوت این استراتژی بازاریابی اینه که شما رو مستقیماً به مخاطبانی که به فعالیتها و رویدادهای گردشگری محلی علاقهمند هستند، معرفی میکنه.
برای مثال همه ماجراهای پیدا کردن گنج در شهرهای باستانی و یا سرقت از موزه را دوست دارند ولی شاید طرفداران مکانهای جن زده و ترسناک بیشتر باشند. قفل های مغناطیسی از نظر عملکرد همانند قفل های کلیدی هستند و شما باید کلید آن را پیدا کنید و داخل ضامنش کنید تا قفل شود. روی قفل تاریخی، سه بخش وجود دارد یکی روز است، یکی ماه و دیگری سال. به عبارتی، همانند قفل های عددی، چهار چرخنده هست از 0 تا 9 و یکی هم هست که نام ماه های سال روی آن درج شده. باز کردن این قفل ها معمولاً آسان است چون بیشتر تاریخ وقوع یک حادثه، فوت کردن یا متولد شدن کاراکترهای داخل سناریو اتاق فرار هستند. پس از مطرح شدن تمام ایده ها، تیم طراحان بازی باید بتوانند جلسات مداوم برای بهبود هر یک از گام ها برگزار نمایند.
معرفی بهترین رستوران های جاده چالوس | ۵ رستوران برتر + آدرس